10 redenen waarom bloggen jouw bedrijf laat groeien

10 redenen waarom bloggen jouw bedrijf laat groeien

Waarom zakelijk bloggen jouw bedrijf laat groeien

Om online goed zichtbaar en vindbaar te zijn, en te blijven, moet je als bedrijf regelmatig nieuwe inhoud delen. Dit is belangrijk voor de zoekmachines. Een blog is een geweldige manier om dat te doen. Je hebt meteen weer nieuws om op je social media te delen en om je nieuwsbrief mee te vullen. Met een blog zet je jouw bedrijf dus ´in the picture” en het kan je helpen om jouw bedrijf online succesvoller te maken. Ik geef je hier 10 redenen waarom je als bedrijf zou moeten bloggen en hoe je met een blog meer bezoekers, leads en klanten krijgt.

1 Bereik jouw doelgroep

Schrijf blogartikelen over onderwerpen waar jouw doelgroep meer over wil weten. Wat zoeken zij op Google? Welke vragen hebben zij? Welke problemen hebben zij? Gebruik deze vragen/zinnen als (“long-tail”) zoekwoord. Door hierover blogartikelen te schrijven kan je niet alleen een goede positie binnen de zoekresultaten behalen, jouw doelgroep weet jou ook gemakkelijker te vinden. Daarbij help je hun door een oplossing te geven voor hun probleem. Zij kunnen reageren op jouw blog en daar kan jij weer op inspelen. Zo vergroot jij het vertrouwen in jou en versterk je de klantenbinding.

2 Versterk je merk

versterk je merk

Door te bloggen kan je je merk versterken. De lezer moet wel het nut inzien van jouw blogs. Deel je kennis en schrijf relevante blogs waar de lezer iets aan heeft, waardoor ze jouw als de expert zien. Zo werk je aan je merk "jij" en van jouw bedrijf. Dit vergroot je naamsbekendheid en versterkt de reputatie van je bedrijf. Je onderscheidt je van je concurrentie. Dit wordt steeds belangrijker.

3 Geef een gezicht aan jouw bedrijf

Je maakt jouw bedrijf “persoonlijker” Mensen willen een gezicht en een naam koppelen aan een bedrijf. Daarbij kopen mensen van mensen. Door te bloggen verklein je de afstand tussen jouw bedrijf en de klant.  Door te schrijven zoals je bent, leren de lezers jou kennen. Zo geef je een gezicht aan je bedrijf.

4 Google Loves Blogs

google loves blogs

Google houdt van blogs. Ieder nieuw blogartikel is nieuwe en unieke content voor je website. Google indexeert elk nieuw blogartikel en dit is dus een extra kans om gevonden te worden. Als je regelmatig blogartikelen plaatst, weten Google en andere zoekmachines dat je website actief is. Ze zullen daarom regelmatig checken of je nieuwe content aan je website hebt toegevoegd en je sneller en hoger in de zoekresultaten weergeven.

5 Social Boost

Deel je blogartikelen op Social Media. Hierdoor deel je jouw kennis bij je fans en volgers en krijg je verkeer via je social mediakanalen naar je website. Je hebt nu ook weer iets waardevols te melden op jouw social media. Als iemand jouw artikel leest en interessant vindt, is de kans groot dat jouw artikel wordt gedeeld met zijn vrienden. Hierdoor komt jouw bedrijf onder de aandacht bij een publiek die jouw bedrijf nog niet kent. Zo ontvang je dus niet alleen meer verkeer maar heb je ook een Social Boost voor jouw bedrijf.

6 Krijg meer verkeer en leads

Wist je dat bedrijven die bloggen gemiddeld 55% meer website bezoekers hebben? Hoe vaker je blogt, hoe meer bezoekers. En wist je dat bedrijven die regelmatig bloggen 67% meer leads krijgen dan bedrijven zonder blog?

Meer bezoekers op je website krijgen is leuk…maar wat je natuurlijk echt wil is dat deze bezoekers uiteindelijk jouw klant worden. Je wilt meer leads. Bloggen is een geweldige kans hiervoor. Zorg ervoor dat je aan elk blogartikel een Call to Action toevoegt. Dit kan bijvoorbeeld een gratis e-book, gratis Webinar, Challenge of “proefmonster” van een product zijn. Jouw aanbod moet interessant genoeg zijn waardoor de bezoeker zijn gegevens wilt achterlaten. Ze schrijven zich hiervoor in voor jouw nieuwsbrief en lezen daardoor jouw blogs regelmatiger. Je krijgt een vertrouwensband met deze lead. Mensen kopen sneller van iemand die ze kennen. Een blog is dus ook een leuke manier om jouw producten en diensten onder de aandacht te brengen en om uiteindelijk meer klanten te krijgen.

7 Wordt de expert in jouw vakgebied

Door in je blogs kennis te delen over jouw vakgebied, laat je zien dat je weet waarover je het hebt. Geef tips, beantwoord vragen van jouw doelgroep, geef een oplossing voor hun problemen. Lezers van jouw blog zullen je snel zien als dé expert in jouw vakgebied. Als zij nu een specialist nodig hebben zullen ze sneller kiezen om met jou in zee te gaan.

8 Vergroot je kennis en je blijft Up-to-date

kennis vergroten

Door blogs te schrijven blijf je je verdiepen in onderwerpen. Al weet je natuurlijk al veel op jouw vakgebied, het kan nooit kwaad om je nog meer te verdiepen. Ook verandert er nog al vaak iets in deze snelle wereld. Met een blog kan je ook inspelen op de actualiteit. En ook niet onbelangrijk... je moet je blogartikel natuurlijk zo schrijven dat jouw lezer je begrijpt en geïnteresseerd blijft om verder te lezen. Dit verplicht jou om zaken simpeler te verwoorden, niet al te veel vaktermen te gebruiken.  Het is dus erg leerzaam om te bloggen en je blijft up-to-date.

9 Het is gewoon leuk

Bloggen is echt een leuke manier om met je klant in contact te komen. Al zie je er in het begin misschien tegenop. Zodra jij leuke reacties krijgt op je blogs en ziet dat je jouw klant beter leert kennen en zij jou, dan krijg je de smaak te pakken. Zeker als je bedrijf groeit, wordt het steeds leuker. Daarbij bereik je een veel grotere groep dan bijvoorbeeld bij een Open Coffee. Ook kan jouw blog elke dag nieuwe lezers aantrekken, dus met een uurtje inspanning, blijft het effectief. Een ideale manier van netwerken. Dus even volhouden en krijg de smaak van het bloggen te pakken.

10 Gratis Marketing

En "last but not least" ... Wie wil er nou geen gratis marketing? Ieder blog dat je hebt gepubliceerd kan de komende uren, dagen, weken, maanden en zelfs jaren verkeer naar je website genereren. 24 uur per dag, elke dag. Een advertentie plaatsen kost veel geld, een blog is gratis. Het kost alleen een beetje tijd. Blogs worden ook eerder gedeeld dan een advertentie. Dus met een beetje geduld levert jouw blog honderden of duizenden nieuwe bezoekers en leads op voor je bedrijf, zelfs als je slaapt. Een blog zal dus uiteindelijk voor extra klanten en omzet zorgen, en dit terwijl het je geen cent kost.

Let's Blog

waarom bloggen

Heb ik je genoeg redenen gegeven waarom je nu echt moet gaan bloggen voor je bedrijf? Zie je hoe een blog gratis marketing en een effectieve manier van netwerken is? Hoe een blog jouw merk versterkt, en jouw bedrijf meer leads en klanten kan opleveren? Probeer het gewoon is uit, en begin met bloggen.

Heb je geen id

ee waar je moet beginnen?  Wordt dan lid van CherAll 4 Succes. Je ontvangt dan gratis de online training Blog Queen en nog veel meer. Ook kan je dan meedoen met de Blog Challenge. Zo leer je hoe je een waanzinnig blog leert schrijven, krijg je genoeg inspiratie en heb je een stok achter de deur om nu is echt regelmatig te bloggen.

 

Over Geraldine @ CherAll

Eigenaar van CherAll Web & App Design - Mobiele Marketing. Ik deel graag mijn kennis en ervaring om jouw te helpen online succesvol te worden.

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.