fbpx

12 redenen waarom jouw bedrijf een responsive website nodig heeft

12 redenen waarom jouw bedrijf een responsive website nodig heeft

Verlies geen mobiele bezoekers. Zorg dat jouw website responsive is.

Heb jij als bedrijf al wel een responsive website? Een wat??? Responsive website. Dit is een website die er altijd goed uitziet, goed leesbaar is en goed functioneert op elk scherm. Dus of je nu op een desktop, laptop, smartphone of tablet een website bekijkt, je hebt altijd een gebruiksvriendelijke website.

De online zoektocht gebeurt steeds vaker via smartphones en tablets. Het wordt daarom steeds belangrijker dat een website goed vindbaar, te navigeren en leesbaar is op al deze apparaten. Dit kan met een (mobielvriendelijke) responsive website.

Ik geef je hier 12 redenen waarom jouw bedrijf een mobielvriendelijke, responsive website zou moeten hebben.

1: Google Update “Mobile Geddon” 2015

Voor het geval als je het gemist hebt….Vanaf 21 april 2015 heeft Google één van hun belangrijkste updates gedaan. Een van hun grootste ooit … Het wordt “mobilegeddon” genoemd. Dit betekent dat Google websites die niet mobielvriendelijk (responsive) zijn, bestraft door ze lager te laten ranken in de zoekresultaten. Dus wil jij ook nu nog goed vindbaar zijn of blijven in Google? Zorg dan dat jouw website responsive is.

ggogle mobilegeddon update

 2: Mobiel Internet neemt gigantisch toe

Jouw potentiële klanten hebben hun telefoon altijd bij zich en gebruiken deze altijd en overal. Het gebruik van mobiel internet neemt gigantisch toe. Online bezoekers verwachten tegenwoordig een mobielvriendelijke website, anders klikken ze weg.

3: Meer mobiele bezoekers door Social Media

Recente onderzoeken hebben aangetoond dat de meeste mensen social media gebruiken op een smartphone. Grote kans dus dat je meer mobiele bezoekers krijgt op je website door social media. Zitten jouw klanten op Facebook, Pinterest,  Twitter of instapgram? Niets is zo vervelend als je via jouw social media doorklikt en op een website komt die niet is aangepast voor mobiel. Wist je dat ongeveer 70% van de consumenten dan een website weg klikt? Verlies dus geen bezoekers en laat jouw klanten zien dat je met de tijd meegaat.

4: Betere online gebruikservaring

Als je website niet aangepast is aan mobiel internet dan moet de bezoeker scrollen en in- en uitzoomen om je teksten en menu te kunnen lezen. Dit geeft veel frustratie. En een gefrustreerde bezoeker? Precies, die vertrekt rechtstreeks naar je concurrent! Zorg dus dat jouw bezoeker altijd een gebruiksvriendelijke website krijgt, waar en met welk apparaat ze ook internetten.

betere gebruikservaring

5: Hogere Conversie

90% van de mobiele website bezoekers nemen binnen 24 uur contact op met het bedrijf. “Call-to-action” buttons zoals “Bel ons direct” en een routekaart helpen hier natuurlijk aan mee.

6: Betere Marketing

Doordat het gebruik van mobiel internet zo enorm toeneemt is Mobiele Marketing ook steeds belangrijker. Je kan veel extra klanten en omzet krijgen door een leuke mobiele campagne. Facebook advertenties worden bijvoorbeeld steeds populairder. Zorg dan wel voor een mobielvriendelijke website die snel laadt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de meeste bezoekers 5 seconden wachten tot een website geladen is en ze het onprofessioneel vinden als een website niet aangepast is voor mobiel.

7: Google loves it!

Google waardeert dat gebruikers via 1 domeinnaam de website kunnen bezoeken, of ze dat nu doen via een desktop, tablet of mobiel. Het is makkelijker voor zoekmachines om inhoud te ontdekken en te indexeren, ook is er geen dubbele inhoud.

8: Betere Lokale zoekresultaten

De meeste zoekopdrachten op een smartphone zijn zoekopdrachten naar een lokaal of regionaal bedrijf. Een responsive website maakt dit gemakkelijk voor mobiele gebruikers. Ook komt jouw bedrijf hoger in de mobiele zoekresultaten wanneer jij een mobielvriendelijke website hebt. Zo wordt jouw bedrijf dus nog beter lokaal gevonden.

9: Verhoogt Merkbeleving

Een responsive website ziet er goed uit op elk formaat beeldscherm en de inhoud en uitstraling is herkenbaar. Het zorgt voor een consistente en professionele uitstraling.

Dit geeft jouw bedrijf een positief imago en verhoogt de merkbeleving.

10: Bespaart tijd en geld

Met een responsive website hoeft maar 1 website ontwikkeld en onderhouden te worden. Dit bespaart veel tijd en geld aan ontwikkel, hosting en onderhoud.

11: Future Proof

Omdat een responsive website zich aanpast aan de schermgrootte en niet zozeer aan het apparaat, ziet de website er op elk scherm en apparaat goed uit. Dus ook op nieuwe apparaten die nu of in de toekomst worden gebruikt voor internet. Dus of het nu een horloge, bril, tv of … is, met een responsive website ben je klaar voor de toekomst!

future proof

 

12: Blijf je concurrentie een stap voor

Grote bedrijven kunnen vaak langzaam inspelen op de snelle ontwikkelingen op het gebied van mobiel internet en social media. Slechts 5% tot 10% van de top 500 bedrijven (multinationals) heeft een goed werkende mobiele / responsive website. Terwijl kleine bedrijven (MKB) snel kunnen reageren. Pak deze kans dus om je concurrenten een stap voor te blijven.

Wil je testen of jouw website al responsive is?

Typ op deze site je domeinnaam in en je ziet hoe jouw site eruit ziet op verschillende schermen.

Is je website mobielvriendelijkGEFELICITEERD!
Zo NIET, voorkom dat je bezoekers misloopt en laat jouw website dan snel mobiel-vriendelijk maken!

Over Geraldine @ CherAll

Eigenaar van CherAll Web & App Design - Mobiele Marketing. Ik deel graag mijn kennis en ervaring om jouw te helpen online succesvol te worden.

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.