Ontdek hoe je regelmatiger kan bloggen voor meer klanten en succes, zelfs als je weinig tijd hebt

Ontdek hoe je regelmatiger kan bloggen voor meer klanten en succes, zelfs als je weinig tijd hebt

Geen tijd, geen inspiratie en nog zoveel te doen

Heb jij dat ook.? Je blogt niet of niet vaak genoeg. Je weet dat je tijd moet vrijmaken om regelmatiger te bloggen, maar je stelt het steeds uit. Daardoor ben je niet goed online zichtbaar, laat staan vindbaar. Je hebt niet genoeg bezoekers en klanten. Elke keer als je weer geen blog plaatst weet je dat je het succes van jouw bedrijf ondermijnt. Maar het komt er maar niet van...te weinig tijd, geen inspiratie. Je droomt van een succesvol bedrijf en genoeg klanten, maar wilt niet blijven dromen.  Je zou willen dat je een oplossing had om regelmatiger succesvol te bloggen zodat je meer lezers, klanten en succes krijgt. Weet je wat, er is een manier om dit voor elkaar te krijgen!

van uitstel komt afstel

Van uitstel, komt afstel!

Je herkent het vast wel. Je hebt geen tijd, geen inspiratie en je hebt nog zoveel andere dingen te doen. Dus stel je het uit. En ja, van uitstel, komt afstel.

Bij mij ging het in ieder geval de laatste tijd vaak mis. Ik ben zo druk geweest om trainingen te maken, met het opzetten van de community CherAll 4 Succes, de ontwikkeling van de SMART website...en dan volg ik zelf ook nog de nodige trainingen. Natuurlijk gaan de werkzaamheden voor mijn klanten ook nog voor. Dit zorgde ervoor dat ik mijn blog verwaarloosd heb.

Je weet wel...de schilder die zijn eigen huis niet schildert. Want natuurlijk weet ik hoe belangrijk het is om te bloggen en hoe het moet. Maar het probleem is TIJD... of beter gezegd... tijd te kort!

De voordelen van regelmatig bloggen

if content is king, consistency is queen

Wil je een succesvol bedrijf, dan is het erg belangrijk om regelmatig te bloggen. Elk blogartikel is nieuwe en unieke content voor je website. Google indexeert elk nieuw blogartikel en dit is dus een extra kans om gevonden te worden.  Ook jouw terugkerende websitebezoekers vinden het leuk om weer iets nieuws te kunnen lezen. Zo krijgen ze meer vertrouwen in jou, zien dat je kennis in huis hebt en versterk je de klantenbinding​. Met een blog zet je jouw bedrijf dus ´in the picture” en het kan je helpen om jouw bedrijf online succesvoller te maken. Als je het goed doet, dan kun je meer website bezoekers en meer klanten krijgen door je blog.

"IF CONTENT IS KING, CONSISTENCY IS QUEEN!"

Maar hoe kan je nu wél regelmatig  bloggen, zelfs als je weinig tijd hebt?

Ik geef je hier wat tips die je helpen met het oplossen van de volgende problemen:

  • geen / weinig inspiratie
  • geen / weinig tijd
  • onregelmatig bloggen
  • geen / weinig motivatie

A: Inspiratie

Vooral wanneer je erg druk bent, heb je vaak niet genoeg inspiratie...je hebt geen idee waar je over moet bloggen. Om je hier wat mee op weg te helpen geef ik je hier een een aantal ideeën en tools waar je je inspiratie vandaan kan halen.

  • Maak een stappenplan over een onderwerp wat jij regelmatig aan mensen moet uitleggen;
  • Maak lijstjes, zoals: "5 dingen die je moet doen", of  "de 8 meest gemaakte fouten";
  • Schrijf wekelijks/maandelijks een review over een bepaald boek, app of iets dergelijks. Het moet natuurlijk wel met jouw product of dienst te maken hebben;
  • Schrijf een blog over een vraag die je laatst kreeg;
  • Blog over een vraag die jezelf in Google opzocht;
  • Blog over een vraag die je klanten vaak stellen;
  • Het verhaal achter jouw logo;
  • Waarom je voor jezelf bent begonnen;
  • Blog over problemen die jouw doelgroep heeft en geef een oplossing.
  • Interview een klant;
  • Gebruik het actuele nieuws;
  • Wat ook leuk is om een bijzondere dag aan je blog te koppelen. Zo is het 24 maart 2018 de Nationale pannenkoeken dag. Voor mijn bedrijf niet zo
    interessant, maar heb je een receptenwebsite of een pannenkoekenrestaurant dan heb je al weer een blogidee! Websites die je goed kan gebruiken voor handige of grappige dagen en dus blog ideeën zijn de Inhaakkalender. of de Amerikaanse site: Days of the Year. Echte aanraders!

B: Tijdbesparing door Blogstructuur

Denk je dat een goed blogartikel schrijven dagen duurt? Met een goed systeem wordt het veel makkelijker en leuker om blogartikelen te schrijven. In mijn Online Training Blog Queen leer je o.a. het systeem om in maximaal 5 uur een succesvol blogbericht te schrijven. Maar om je op weg te helpen, zijn hier wat stappen om het schrijven makkelijker en sneller te laten verlopen.

1 Geef jezelf een duidelijke opdracht. Bepaal over welk onderwerp je gaat schrijven.

Stel dat iemand je vraagt om een blogartikel te schrijven van minimaal 2000 woorden. Als je vraagt over welk onderwerp het moet gaan, zeggen ze: "maakt niet uit, doe maar iets…"

Ik zal zelf persoonlijk in de paniek raken, en van de stress zou ik niets kunnen verzinnen en naar een blank scherm blijven kijken...het bekende “writers block”!

Maar wat als je de volgende opdracht krijgt (of aan jezelf geeft…):

  • Schrijf een artikel over "stoppen met roken";
  • Maak een titel van 8 woorden die het voordeel om te stoppen met roken erg duidelijk maakt;
  • Begin met een inleiding, een teaser. Dus een emotionele, boeiende introductie;
  • Het bericht moet bestaan uit 6 punten met voorbeelden, opgemaakt in een prettig leesbare structuur;
  • Eindig met een conclusie met een duidelijke Call 2 Action (wat de lezer nu moet doen);

Dat is even anders toch? Misschien vind je de eisen nogal veel. Maar door deze structuur kom je in een andere energie. Het is veel makkelijker om te beginnen met schrijven. En het gaat veel sneller! Geef jezelf dus een duidelijke opdracht.

brainstorm sessie

2 Brainstormsessie

Oké, je hebt nu je onderwerp om jouw blogartikel over te schrijven Maar wat ga je schrijven? Dit is niet voor iedereen even makkelijk. Begin met een brainstormsessie van ongeveer 5 tot 10 minuten en schrijf alle woorden, zinnen en vragen op wat in je opkomt wanneer je aan jouw onderwerp denkt. Selecteer de woorden / onderwerpen uit waar je genoeg over weet te vertellen. Zorg dat je ongeveer 10 woorden over houdt.

3 Doel

Bedenk dan wat het doel is van jouw blogbericht. Wat wil je bereiken met je blog? Wil je tips of advies geven? Wil je jouw online training promoten? Of je gratis Challenge? 🙂

4 Blogstructuur

Je hebt een onderwerp en hierover gebrainstormd. Je hebt de woorden, vragen en zinnen opgeschreven. Begin nu met een blog structuur.

Dit is een voorbeeld van een standaard blogbericht structuur:

  • uitgelichte afbeelding;
  • Blog titel;
  • Inleiding / cliffhanger (eventueel Lees meer tag);
  • Subtitel;
  • paragraaf waarin je het probleem van de lezer uitlegt;
  • Subtitel;
  • Paragraaf met de echte oorzaak van het probleem;
  • Subtitel;
  • Paragraaf waarin je uitlegt hoe de lezer zijn probleem kan oplossen;
  • Subtitel;
  • Paragraaf hoe de lezer jouw oplossing kan toepassen;
  • Subtitel Conclusie;
  • Paragraaf met Conclusie;
  • Oproep tot actie (Call2Action) -> Het doel van je blogbericht

C: Planning

todays goal

Oké, hoe lossen we het probleem van niet regelmatig bloggen op? Al ben ik normaal niet zo'n planner....toch is het de oplossing! Ik heb nu in mijn agenda staan, dat ik elke maandag een blogartikel plaats. Op de vrijdag ervoor staat Blogartikel over "onderwerp", schrijven. Ik plan alvast wat onderwerpen in voor de aankomende maand. Ook zet ik in de agenda wanneer ik de nieuwsbrief klaar moet hebben. Ik zet alleen de belangrijkste andere bedrijfsactiviteiten in de agenda, aangezien ik van mezelf weet, dat ik nogal is teveel kan plannen op een dag en dan niet alles af krijg.

Ik begin op vrijdag met het schrijven van het Blog. daarna de activiteiten voor klanten. Je moet de promotie van je bedrijf prioriteit geven, hoe belangrijk jouw bestaande klanten ook zijn. Want zonder nieuwe klanten, verwaarloos jij je bedrijf en dat is tenslotte ook niet goed voor je bestaande klanten.

Maak dus een planning en geef prioriteit aan jouw bedrijf!

D: Jezelf motiveren

Ik weet niet hoe het met jou zit? Maar ik kan af en toe wel een schop(je) onder mijn kont gebruiken. Niet dat ik niets doe...ik ben altijd wel ergens mee bezig..(vooral voor mijn klanten... (zie vorige stap ;). Maar hoe geef je jezelf nu die schop onder je kont? Hoe motiveer je jezelf om ook daadwerkelijk tot actie over te gaan?

Hier een aantal tips om jezelf te motiveren. Misschien vind je dit in het begin lastig, maar het blijft een kwestie van doen en kijken wat bij je past.

1 Verlang naar het Succes

Denk niet negatief, zoals: "Wat als het me niet lukt", "Ik kan het niet", "Ik ben niet goed in schrijven", enzovoort.
Heb je wel is van de Self-fulfilling prophecy gehoord? Je krijgt wat je denkt en wat je verwacht.
Dus denk je negatief...dan gaat het je waarschijnlijk ook niet lukken. Denk je positief, dan bereik je eerder je doel.

Om dit te vergemakkelijken kan je stilstaan bij het succes! Wat levert het je op als je dit wel doet? Dit werkt stimulerend?

Hoe meer jij verlangt naar het resultaat, hoe makkelijker het wordt om tot actie over te gaan.
big journeys begin with small steps

2 Verdelen in kleine stappen

Als je een (te) grote To-do list hebt, kan dit demotiverend werken...verlammend zelfs. Je ziet al snel dat het niet lukt...en negatief denken is dus niet zo handig.

Wat handig is om te doen is om de stappen op te delen in kleinere stappen. Bijvoorbeeld:

  • Maandag: Onderwerp bepalen en brainstorm sessie;
  • Dinsdag: Titels en subtitels bedenken. Nieuw Blog concept maken en de blogstructuur en de titels hierin zetten;
  • Woensdag: De teksten van de paragrafen schrijven;
  • Donderdag: Afbeeldingen erbij zoeken en plaatsen;
  • Vrijdag nalezen en verbeteringen.

Je ziet dat kleine stappen goed te doen zijn, ze zijn haalbaar....hierdoor wordt het ook leuker!En elke kleine stap brengt je dichter bij je doel.

"Big journeys begin with small steps"

3 Visualiseer

Heb je wel is van NLP ( Neuro Linguïstisch Programmeren) gehoord? Een techniek die hierbij veel gebruikt wordt is visualisatie. De reden dat dit veel gebruikt wordt is omdat het werkt. Ik geloof hier sowieso erg in en heb het al vaak succesvol  gebruikt in mijn leven.... Wanneer je je einddoel visualiseert en dus als een soort foto/film in je hoofd kan plaatsen, vertel je je onderbewustzijn dat je daar naar toe wilt. Een plaatje is aantrekkelijker en werkt motiverend. Het is dan makkelijker om te doen wat je moet doen. Je kan natuurlijk ook plaatjes maken van de tussenstappen die gedaan moeten worden...gewoon een soort stripverhaal maken in je hoofd!

Visualisatie maakt het makkelijker om je doel te bereiken

4 Denk aan de consequenties

Wat zijn de consequenties als je het niet doet? Wat zijn de gevolgen? Wordt je daar gelukkiger van?  Hoe staat het dan met de financiën? Hoe gaat het dan met je bedrijf? Waarschijnlijker wordt je daar niet vrolijker van?

Als het gevolg als je het niet doet, niet is wat je wilt...kan dit een goede motivator zijn om tot actie over te gaan.
did it lijst

5 Geen to-do list, maar een done-list

En maak nu is een "done-list". Denk is niet aan wat je allemaal nog moet doen of nog niet gedaan hebt, maar schrijf is op wat je al wel gedaan hebt.  Je zal aan het einde van de dag zien, dat het meer is wat je dacht.

Wees trots op wat je al wel bereikt en gedaan hebt. Geef jezelf is een compliment!

6 Vier je Succes

Beloon jezelf. Vier de successen die je hebt behaald maar beloon ook je inzet. Bedenk hoe je jezelf wilt belonen. Die leuke nieuwe laarsjes, als ik dit een maand volhoudt... of ga gezellig uit eten...of wat dan ook.

Wees trots op de stappen die je al gedaan hebt...elke stap is er 1 in de richting van succes!

Wil jij extra motivatie om regelmatig te gaan bloggen?

Dit is best een lang blogbericht geworden.  Je weet nu hoe je aan een onderwerp komt, hoe je een blogstructuur opzet, waarom een planning aan te raden is en hoe je jezelf kan motiveren om tot actie over te gaan. Ik hoop dat je nu gemotiveerd bent om vaker te bloggen.

Kan jij toch nog wat extra motivatie om regelmatiger te bloggen gebruiken en wil je meer lezers voor je blog...dan heb ik denk ik iets heel leuks voor je ...

Een GRATIS BLOG CHALLENGE.

Hierin wordt je gemotiveerd en gestimuleerd om wekelijks een blogbericht te plaatsen op jouw website. Je krijgt toegang tot het gratis deel van de nieuwe community CherAll 4 Succes . Hier plaats je jouw link naar je blogbericht. We delen elkaars blogberichten zodat we allemaal meer lezers, likes en shares krijgen.

Hoeveel meer lezers, likes en shares krijg jij?

Doe jij mee met de GRATIS Blog Challenge?

FREE BLOG CHALLENGE

Wordt gemotiveerd om regelmatiger te bloggen. Krijg meer lezers, likes en shares en maak een succes van jouw bedrijf!

Schrijf je nu in en laat jouw blog "knallen"!

Via de nieuwsbrief krijg ik maandelijks tips en kan ik me op ieder moment afmelden. "/>
Ja, ik doe mee met de gratis Blog Challenge!
dit veld niet invullen s.v.p.

Over Geraldine @ CherAll

Eigenaar van CherAll Web & App Design - Mobiele Marketing. Ik deel graag mijn kennis en ervaring om jouw te helpen online succesvol te worden.

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.