<

Kies niet voor alleen een website ... maar voor een marketingassistent., een alles in 1 systeem

voor jouw succesvolle online business! Let's Grow Your Business! MEER INFO

MAAK EEN AFSPRAAK
Log in

Websites, Apps & Online Marketing 4Succes!

AFSPRAAK
Log in

Websites, Apps & Online Marketing 4Succes!

MAAK EEN AFSPRAAK
Log in

Websites, Apps & Online Marketing 4Succes!

Kies niet voor alleen een website ... maar voor een marketingassistent., een alles in 1 systeem

voor jouw succesvolle online business! Let's Grow Your Business! MEER INFO

Blog CherAll Web & App Design - Online Marketing

HI ,

Leuk dat je op CherAll's Online Marketing Blog bent!

Neem een kop koffie... of thee en Get Inspired!

Schrijf in 5 stappen een ijzersterke &quot;Over Mij&quot; Pagina

Schrijf in 5 stappen een ijzersterke "Over Mij" Pagina

Het nut van een over-mij pagina?


De over mij/ons pagina is één van de belangrijkste en meest bekeken pagina’s van je website. Toch hebben sommige websites niet eens een Over-pagina. Is deze er wel dan wordt deze vaak een beetje afgeraffeld of het slaat de plank volledig mis.


Waarom? Het is best lastig om over jezelf te schrijven en het doel van de Over-Pagina is niet duidelijk.


Vaak krijgt de Over Pagina niet de aandacht die het verdient en dat is zonde, want dan verlies je klanten en fans.


Voordat iemand klant wordt, willen ze eerst meer over je weten. Maar wat precies? Moet je je hele biografie plaatsen? Al je hobby's, je gezinssamenstelling of cv? Ik zeg je 1 ding...dit is niet wat potentiële klanten willen weten....


Het gaat ze niet zo zeer om jou maar over of jij de juiste persoon bent die hun kan helpen.


Wat de Over-Pagina in ieder geval meteen duidelijk moet maken is voor wie jouw website is en welke waarde (voordeel/ nut) jij hun geeft.


Wat is het doel van de Over-pagina?

Waarom gaan bezoekers juist deze pagina bekijken?


Bezoekers gaan de Over Mij pagina bekijken omdat ze bevestiging willen dat ze bij jou op de juiste plek zijn, dat jij degene bent die hun “probleem” kan oplossen, dat je weet waar je het over hebt. Ze moeten vertrouwen in je krijgen.

Wat is jouw doel als bedrijf?


Je wilt een gezicht geven aan je bedrijf. Maak duidelijk waar jij de klant mee kunt helpen, welk probleem je oplost en wat je al voor klanten hebt gedaan. Jouw voornaamste doel van de Over Mij Pagina is om nieuwe aanvragen, leads dus klanten te krijgen!

Voordat je de Over-Pagina gaat schrijven moet je dus duidelijk hebben:

  • Voor wie jouw website is?
  • Hoe jij hun helpt
  • Wat het doel is


Waaruit bestaat een sterke Over Mij-pagina die onderscheidend is en waarmee je nieuwe klanten krijgt?


Derek Halpern van Social Triggers heeft hier een geweldig artikel over geschreven. Een succesvolle Over-pagina bestaat volgens hem uit 5 onderdelen:



1 Aantrekkelijke titel die het voordeel /resultaat voor jouw lezer duidelijk maakt.


De titel is het eerste wat jouw bezoeker ziet en moet meteen een vraag van je lezer beantwoorden of een oplossing of voordeel bieden. Welk resultaat beloof je hun?

Je wilt ze het gevoel geven dat ze bij jou goed zitten, op de juiste plek. De titel moet dus een echte inkopper zijn.

Er zijn al zoveel websites die in de titel “Over” gebruiken, dus doe dat nu maar niet. De lezer is niet echt geïnteresseerd in jou, maar ze willen weten wat jij en jouw site voor hun kan betekenen!

Zo heb ik als titel bij Over CherAll:
“Hoe CherAll jou helpt om meer bezoekers, klanten en omzet te krijgen”

Het gaat hier dus zowel om CherAll maar ook over de persoon die het leest! Het voordeel voor de lezer wordt meteen duidelijk.

2: Korte, op voordelen gebaseerde introductie


Jouw potentiële klanten hebben vragen, een probleem dat opgelost moet worden en zijn dus op zoek naar een antwoord, oplossing hiervoor. Ze klikken op jouw Over-Pagina om te ontdekken of jij de juiste persoon/ bedrijf bent die hun kan helpen…hoe jij hun kan helpen!

Laat zien dat ze op de juiste plek zijn en dat jij je hebt ingeleefd in hun vragen.

Leg hier uit wat je voor jouw lezers kan betekenen, wat je te bieden hebt en voor hun kan doen. Houdt het wel kort en krachtig!

Je zou het onderstaande kunnen schrijven, maar dan natuurlijk aangepast aan jouw diensten:


Heb jij je wel eens een van de volgende vragen gesteld? Dan ben je bij CherAll aan het goede adres!

  • "Hoe kan ik meer websitebezoekers krijgen?"
  • "Hoe haal ik meer uit mijn website?"
  • "Hoe kan ik meer klanten krijgen?"
  • "Hoe word ik online succesvol?"
  • "Hoe breng ik mijn bedrijf naar het volgende level?"

3: Geloofwaardigheid of Social Proof


Je lezers willen nu bewijs zien of je de beloftes die je op de pagina hebt gedaan ook echt waar maakt. Voeg testimonia (klantervaringen) toe zodat je lezers weten dat ze bij jou goed zitten!

Voeg alleen echte testimonia toe en hoe gedetailleerder deze is hoe geloofwaardiger. Gebruik citaten of houdt het in ieder geval weer kort.

Ook kan je als bewijs cijfers laten zien. Een teller bijvoorbeeld Heb je prijzen gewonnen, veel lezers voor je nieuwsbrief, aantal tevreden klanten. Ben je aangesloten bij een beroepsvereniging? Laat het zien.


Dit kan het vertrouwen vergroten.

4: Je persoonlijke verhaal


Eindelijk kan je jouw persoonlijke verhaal vertellen.

Het moet hier vooral gaan over je leven in verband met je bedrijf of blog. Vertel hoe jouw blog in jouw leven past. Je verhaal, inspiratie. Waarom doe je wat je doet?

Zie dit deel als een soort sollicitatiegesprek, daarin laat je ook overbodige weetjes over jezelf weg. Je mag natuurlijk best wel iets van dit soort weetjes vertellen. Wat jou, jou maakt, kan een geweldige manier zijn om met je lezer in contact te komen. Vul alleen niet de hele pagina met dit soort info.

Praat niet te lang over jezelf. Lezers willen namelijk weten of jij de juiste oplossingen hebt voor hun problemen en zijn niet geïnteresseerd in je hele levensverhaal.

5: Vergeet de Call-2-Action niet!


Wanneer je een zakelijke website hebt, is het belangrijk om met een call-2-action af te sluiten. Hierin vraag je de lezer om actie te ondernemen! Vraag ze om zich in te schrijven voor jouw nieuwsbrief in ruil voor iets van waarde, zoals je weggever.  Je email lijst is een van de belangrijkste marketingtechnieken om je bedrijf te laten groeien!

Volgens Derek is het zelfs aan te raden om de lezer 2 a 3 keer de kans te geven om zich aan te melden voor deze e-maillijst.  Bij de introductie, eventueel na de testimonia en helemaal onderaan de pagina bij de afsluiting!



Wat je nog meer kan doen

  • Je kan eventueel een paar van jouw beste projecten laten zien;
  • Voeg foto’s of en video toe;
  • Schrijf in taal die jouw lezer begrijpt, dus liever geen vakjargon;
  • Zorg dat de pagina bij jouw past. Dus de look & feel, de taal, alles. Blijf jezelf!
  • Zorg dat de adresgegevens en social links in de footer staan.


En...Ga jij voor een ijzersterke Over Mij pagina?



Heb je al een over  mij pagina, maar ga je deze nu aanpassen? Ik hoor graag wat je van deze tips vindt.

Ik ben benieuwd naar jouw aangepaste over mij pagina, misschien zie ik de link in de reactie!

Leuk bericht?


Geef dan een reactie op dit bericht, ik vind het leuk om van je te horen.

Groetjes Geraldine

0 Reacties
Voeg reactie toe
Bekijk gegevens
- +
Uitverkocht